Thursday, May 28, 2009

kawan

tedy kat atas pc aku hehehe



salam sumer...

dlm hidup ini kita memerlukan kawan. ada sapa2 ker yg leh hidup tanpa kawan?

aku dah lama hidup bersendirian tanpa "teman". tapi aku mampu mengharungi hari2 aku. walaupun kdg2 kesunyian mengetuk-ngetuk pintu umahku hehehe tapi alhamdulillah aku redha dan tegar sehingga ke saat ini. semuga kekuatan yg ada pdku tidak akan pudar dan menjadikan aku manusia yg tak berakal dan terjerumus ke jalan yg salah...

aku sedang berkecil hati....

  • sesorang yg aku anggap kawan. telah menikam aku dr belakang. hanya kerna "pangkat". selama ini aku tidak pernah ambil kisah tentang hidup dia. walaupun aku tahu kisah hitamnya, sikapnya yg tidak digemari oleh kwn2 di pejabatku sendiri. tapi untuk menegur sikapnya - tidak pernah aku lakukan. sebabnya? sebelum ini dia tak pernah kacau hidup aku. tapi entah kenapa dlm senyum, dlm gelak tawanya, rupanya2 dia baling batu sembunyi tangan. aku terduduk, terkedu mendengar sandiwara yg dilakonkannya di depanku. pada KAMU aku doakan semuga kau mendapat balasan di atas perbuatan khianatmu itu.

  • aku anggap dia sebagai "adek" bukan kawan, bukan sahabat. tapi sikapnya yg akhir2 ini amat melukakan hati aku. semuanya gara2 yg sama - MENGEJAR KEDUDUKAN YG LEBIH BAIK. aku sedih, amat sedih ngan sikapnya.

aku sedar, aku jugak bukan insan sempurna. tapi untuk menyakiti hati manusia yg bernama "KAWAN" tak sanggup rasanya....

takperla, lebih baik aku berdiam diri atas segala apa yg kamu lakukan pdku, kerna aku tahu DIA lagi MAHA MENGETAHUI atas segala-galanya.....










8 comments:

muadzlife said...

kita x jadi macam dia kerana Allah lebih menjaga kita kannn..

sabar je kak dee...

ze said...

salam muadz.... iyer sy amat terluka ngan sikap kedua-duanya. tapi akhirnya sy sedar semua itu adalah UJIAN dariNYA jua. thankss muadz....

Eiba said...

Kak...Sabar jer laaa...x kemana nyer org cam tu...Dari kita sakit hati..buat dek jer kak.. Biar Allah saja yang balas sikap dia tu...

Tul kak..UJIAN dari Allah tu nak tahu sejauh mana kesabaran hambaNya kan???

kamar hati said...

rambut sama hitam...tp hati lain2 kak....biar la....dia pasti terima balasannya nanti....redha & tabah la kak...Qamar kan ade.... (",)

nanti kita dating yer kak...asyik tak jadi jer yerk... (",)

ze said...

eiba.. kamar...

hidup tanpa kawan memang tak leh kan? tapi bila hidup di kelilingi kawan yg mkn kawan, lebih baik akak sorang2 jer camni... hehehe

kamar... nak dating jummmmmmmm

Mak Su said...

ouh?

errr

well, cerita hal lain ler, sepi, maksu kureng skit ler skrg, payah nak berjalan :(

suara said...

Salam kak dee...
Su selalu ingatkan diri, kawan tu pinjaman Allah. Bila berlaku perselisihan, itu tandanya Allah nak ambik balik dia dari kita dlm ertikata menjauhkan dia dari hidup kita...

Maafkan saja dia kak... Walaupun dia tak minta.

ze said...

maksu - takperla kalau tengah bz, but rindu arrr... per2 call eh...

su - akak ni dah letih mengalah, letih bila diri diperkotak katikan. per2 pun akak harap dia akan sedar ngan perbuatannya itu.

thankss su....