Friday, April 25, 2008

...a very long long time ago....





kenapa kau pergi camtu jer? kenapa? kenapa kau tak sanggup menunggu aku lagi? kalau di abad yg lalu, kau sabar, kau tabah, kau pegang pd janji, kau tidak berpaling...

msg terakhirmu padaku - buat aku sakit, aku jatuh sakit, yg buat org di sekelilingku bingung melihat aku. umpama jasad tanpa nyawa...

tapi akhirnya semua itu, buat aku berubah. aku jadi berani, aku jadi kuat untuk berkata - tidak!!! jika selama ini aku hanya menurut kata, tapi selepas tarikh itu, tarikh kau mengajar aku apa erti CURANG...

aku bukan aku yang dulu lagi...

12 comments:

Mak Su said...

yeah....! berubah utk kekuatan

ze said...

yeszaa berubah untuk melupakan, berubah untuk lari dari dunianye...

ns said...

curang untuk kebaikan takpe akak..

ze said...

'curang dlm diam' dek...

takperla, sejarah lama yg tak mungkin berulang lagi....

Unknown said...

hmmm...bila bercerita tentang hal curang2 ni..takut lah...

bila lagi org yg curang kat kita..mesti sakit kan..

ze said...

dayu... sakit yg takder obatnye sampai kini....

Akak said...

salam....

sakit memang sakit!!! tapi jadikan pengalaman pahit yg dilalui sebagai guru untuk mengajar kita jadi lebih dewasa dan kuat...

ze said...

akak... memang sakit...

entahlah... tapi sumer tu dah lama berlalu. dia pun dah benar2 bahagia skrg....

K@sih said...

dia happy, tapi adakah anda happy skrg? :)

ze said...

kasih... bahgia yg dicari ada nunn di ujung dunia...

mekasih dek...

K@sih said...

bahagia ada di mana2..
tak perlu di cari hingga ke hujung dunia..
kita yg tentukan samada kita nak bahagia atau tidak.. :)

apa yg saya sedari,kebahagiaan ada kaitan dengan redha kita terhadap ujian2 dariNYA..

ze said...

akak redha kasih...

idup ni ibarat siang dan mlm dek...