Friday, May 23, 2008

keluh kesah



keluh kesah apakah yg kau campakkan pdku ini
aku seolah-olah seperti lelayang putus tali
melayang ditiup sang bayu tanpa arah

aku ingin berhenti di sini sajer
ingin kukeluarkan segala mala isi hati
yg masih terpalit bersama kenangan
yg aku abadikan selama ini

kau di sana masih punya waktu
untuk mengintaiku dalam sepimu
tapi untuk apa semua itu
jika dia juga yg berada dalam pelukanmu

aku ingin lari sejauh mungkin
dari sisimu
kerna aku bukannya
sekeping kertas yg boleh kau conteng
yg boleh kau warnakan
mengikut sesuka hatimu

aku adalah aku
seorang wanita
yg hatinya telah kau lumatkan
dgn janji yg tak mampu kau tunaikan......

5 comments:

Akak said...

Sepi...

Sungguh bermakna kata2 disebalik sajak tu...pernah juga merasakan benda yg sama...

Mak Su said...

wanita ada kekuatannya yang tersendiri

ze said...

akak... segala-galanya telah menjadi sejarah...

maksu... mekasih.... :-)

ns said...

Jgn dipikirkan sgt akak.Ns pun pernah rs satu ketika dulu.

Masa tu rs mcm diri bodoh sgt.

Harap akak sabar ek tempoh semua tu. InsyaAllah xselama-lamanya akan suram. Satu hari nnti mesti ada sinar utk akak.:)

ze said...

gdiz... akak sebenornye dah tak ingat kat dia... segala catatan di dlm nie hanya sebagai pengajaran jer...

mekasih yer dek....