Thursday, July 31, 2008

aku tak pedulik.... [iklan jap eh b4 kita gader hehehe]



aku selalu pikir apa yg aku buat dan akan aku buat tidak akan melibatkan "ketidak selesaan" pd org len. kata kwn2 yg agak rapat ngan aku - aku ni suka nak wat org2 yg aku sayang hapi, kwn2 hapi, sbb bila dia org hapi aku pun leh berjangkit jadi hapi - tak gituk...

dulu aku dah puas menangis - bila org yg aku sayang tinggaikan aku, aku jadi mcm org ting tong, rasa mcm sebahagian dari diri aku "dah mati" ... aku dah puas merasa hidup dihina, dicemuh, digelar ngan panggilan yg kalau didengar tok pertama kali buleh meletuplah gegendang telinga hehehe

tapi aku tetap camnilah - masa keja aku wat keja, masa mkn aku mkn, masa joging, org len berlari aku dok jalan sambil toleh kiri kanan [nak ngurat laaa tak paham kaaaa], masa bertekak kat meting, aku dok lukih2 kartun [bukan bos tau pun], masa nengok wayang kalau ada org romen, akulah jadik peg.pencegah maksiat jap - aku sergah org tu, ishh bukan pasai aku jeles tau [mcmlah aku ni baek sangat kan kan kan]. cuma bila time nak tido - hahhh aku susah nak lelapkan mata uwaaaaaaaaaaaaaaa


ishhh per yg aku mengarut ni hehehe [gelak jin jahat ni....]

tak moh sedih2... TAK MOH!!!! lalalala

18 comments:

kamar hati said...

salam...
akak tak nak sedih2 ka...happy je skrg ni k...

lgpun tak yah pedulikan sgt ngan kata2 org...sbb akak lg kenai siapa diri akak...

senyum, senyum selalu k...

Tokyo BLUE said...

jangan sedey... dulu saya macam awak juga ting tong bile ditinggalkan. tapi hati ini kene cekal.. hilang silih berganti.. hehe

Anonymous said...

Salam...
Hidup mesti diteruskan... tak gitu?
InsyaAllah dengan izinNya, masa akan mengubati luka. Doakan saja.

Rasanya tak ada orang yang tak pernah terluka. Su juga pernah. Lama dulu... Mahu lupa... Dah lupa pun... Itu pilihan Su. Lupa.

Tak kira siapa. Forgive and forget.

ze said...

kamar... tk... su... lupa memang dah lamaaaa akak lupakan. tapi bila tetiba ada kisah yg tempias menampar akak, akak akan kembali ke jalan tu, menoleh ke belakang dan terus bertanya - akukah yg BERSALAH???

antalya said...

kak..mlm td sy mimpi jumpa ngan akak kat tesco ampang uhuuu

ze said...

yun... mimpi jumpa akak ker... hehehe takpa2, insyaallah kita akan jumpa jua....

Anonymous said...

akak...don't be sodih2 ah..hidup kena happyyyyy selalu.

ze said...

moi... sudah semestinye kan kan kan.... :-)

ns said...

jgn sedih2..idup kena hepy2 k.

tak selama-lamanya akan sedih kak. Nnti satu hr akak akan gelak terbahak2..heheh ;p

kwn2 blog kan ada. toksah sedih2 lagi k

Akak said...

Salam Sepi...

Hehe suka baca n3 nie, ada keceriaan, kalau dekat akak peluk2 sahabat akak nie..

ze said...

gdiz... akak...

sob sob sob sedih gak pasai nak raya kan, anak buah dah dok jeling2bila mak long nak ajak g soping ni uwaaaaa

sy jugak yg kena hehehe

Whitetulip Tales said...

salam akak sepi..besalah tuh..manusia yg berhati busuk ni ada di mana2. Bersyukurlah sebab kita buat org laen hepi biarpun dlm hati, kita ni sedih nak mampus. Takpa, jihad juga tu..pahala..

ze said...

salam tulip.... manusia berhati hitam dan hanceng ni dek, di mana2 pun ada.... alamakk, aku tengah marah ker ni.. nehe2..... [ckp industanla pulak, teringat citer bobby daaaaa hehehe]

peletum2 peletum.... lalalala

Kaktiny said...

drpd memikirkan benda lepas yang leh buat sedey2.. meh tolong tiny buat kerja nih.. byk ooo.. ni pun curi time sat sbb boss kuar solat jumaat... hahahah

Anonymous said...

Su tahu. Kita manusia biasa yg ada ingatan, mmg sesekali akan menoleh ke belakang. Lalu akan timbul soalan 'Akukah yg bersalah?'

Mungkin ada ketika kita perlu memaafkan diri sendiri juga. Su banyak kekurangan, su banyak buat kesilapan, malah su melukakan orang dgn dan tanpa su sedari, wlaupun tak berniat buat begitu. Cuma disebabkan su percaya yg kita manusia punya pilihan yg terhad, maka ada ketika kita meluka dan terluka.

Lalu, untuk lupa, su memaafkan org dan memaafkan diri sendiri.

Su sayang kak sepi walaupun kita tak pernah jumpa, tp su percaya kita bersaudara... su tahu ada masa tertentu kak sepi sedih. Su tak mahu begitu. Take care...

ish... macam tulis surat le pulak... panjang... hehe

ze said...

tiny - tengah sibuk eh... cian dia..... per2 pun jaga sora no..... hehehe

su - hmm.. paler akak ni su kalau dibedah otaknya, rasa2nya su leh nampak bhg mana yg masih bernanah, bengkak sbb ada menda yg DAH MATI kat situ..... mekasih dek...

insyaallah kita jumpa eh...

Mak Su said...

buat bodoh jer, setiap hari pun kita akan ada perasaan suka duka, just pass by pass by jer, jangan stay

ze said...

yesss setuju sangat ngan pendapatan mak su...opocot pendapat maksu kan kan kan....