Friday, July 4, 2008

apa kabarmu

apa kabarmu
kekasihku
salammu menyapaku di angin lalu
menamparku
dengan hati yg membeku
sayu...

gelak tawamu
gurau sendamu
bersamanya kedengaran
hingga ke daerahku ini



aku jelas kini
biar di sudut hatimu
bertakhta dia di sisimu selalu
tapi kau masih mendambakan
serpihan kasihku
yg telah kau robek
dan kau calarkan
sesuka hatimu

telah terlalu lama aku tidak
menjejakkan mataku ke umah merahmu
tempat di mana kau
menyusun seribu seloka
melakar sejuta impian
mewarna pelangi
bersulam janji
di layar bisu ini

usah kau hitung waktu
selama mana sudah
kau tinggalkan aku
tidak perlu kekasihku

kerna
DIA yang maha mengasihani
yang maha mengetahui
membuatkan aku sedar
bahawa di bawah langitNYA
di bumi yg aku pijak ini
aku masih mampu
bernafas tanpa kau lagi
dan tanpa rasa yang
bernama cinta.....


7 comments:

kamar hati said...

wahhh...dalamnyer makna...huhuhu...

ns said...

akak ada bakat ek, tulis puisi/sajak cm gini...

suara said...

Salam...
InsyaAllah, kita boleh bernafas tanpa cinta insan, kerana kita masih miliki cinta Tuhan Ar-Rahman...

Adry said...

huhu... penuh makna ni..

Akak said...

Salam sepi...

Penuh bermakna sajak nie, sempat gak menulis yea, ayah macam mana, dh sihat ke?

Anonymous said...

waah.. best..

ze said...

kamar -
gdiz -
suara -
adry -
akak -
thafiexq -

hehehe puisi lara yg kuar dari paler sy yg sdg ting tong....