Monday, July 7, 2008

janji


aku tengah marah masa tulih n3 nie, kalau leh nampak kan, paler aku dah berasap ni, rasa mcm dah kuar tanduk lak dan muker aku merah menyala hehehe

banyak2 menda yg leh wat aku marah sesangat -

1/ berdusta @ berbohong @ tipu -

aku cukup pantang bila org berbohong, rasa cam nak g cekik2 dia... hehehe

2/ bila buat janji -

pastu wat dono jer

hisss... ni yg aku nak citer ni. ada sorang kwn. tak mohlah aku panggey kwn. aku nak panggey lanun jer, buleh??? mlm tu masa nak tido tetiba dia msg aku. tengah betol2 sesak, urgent, kecemasan, entah apa lagi yg dia ckp. nak pinjam duet. aku tanya baper? 500 katanya. tercampak gak bantai yg aku tengah dok peluk tu. aku kabor kat dia - banyak tu. tapi dia mati2 ckp, nak pakai kejap jer. gaji nanti dia bayor. aku pung lembutla ati. so pepagi lagi aku pun bagilah kat dia.

hahhh ari ni dah 7/7, gaji dah lama masuk. tapi tiap kali selisih jalan ngan aku, dia wat muker selamba land dia. aku pegi jumpa dia, tanyala bebaik. dia leh jwb camni -

duet takder nak bayor camner???

aduhhhh.... aku tenung muker dia lelama. dia tunduk jer...

aku ni bukanlah jenis yg lemah lembut, yg kalau berckp sora ala2 si fasha tu. no no no, tapi aku pujuk hati aku. sabor3....

nantilah nak g tempat parking ni,


nak carik keta dia,


sambil bawak paku 3 inci ni... hehehehe

17 comments:

Akak said...

Salam Sepi...

Uikksss marahnya dia, kalau akak pun marah juga, masa nak meminjam cari kita tapi bila nak bayar mcm2 citer pulak...

Akak dah banyak kali kena, last sekali bonda mertua ku ajar, bila
ada yg nak pinjam duit ckp jerr yg takde jumlah yg diminta, bagi jerr rm50 (or setakat yg mampu), anggap cam sedekah so kalau dia tak bayar kita taklah marah sgt sebab dah niat nak sedekah.

Tapi kalau selalu pun tension gak!!!

Apa pun try paku 3 inci tu dulu tau...

Salam-Akak

ze said...

hehehe sy dah memang tengah geramm betoi kat dia. wat muker poyo jer dia tadi masa sy jumpa..

sabor jer laaa....

Anonymous said...

ai akak...wahhh..memang nmpak ada bnyk asap lah dah.hehee
moi besa kena gak kes cam ni..last skali ..moi wat kejam cikit..bila dia dpt gaji trs moi srh dia kuar kan duit gaji dia tu..siap moi ngan rela hati bawa mmber moi tu p bank.hehhe..

ze said...

moi... satu cadangan yer bernas tu... per2 pung tengah carik paku 3inci ni dulu hehehe

kamar hati said...

wahhh....marah betui akak saya sorg ni...alahai kejam betul la lanun tu...hampes tul...

apa kata akak bom je kete dia...tak pun minta je kete dia buat harta akak sendiri....hiihii....

Mak Su said...

ni yg tak menarik ni... tunggu lagi 2, 3 hari, cer tanya naper tak kotakan janji. payah gaks ni.

ze said...

kamar.. maksu... sy nak tunggu abeh minggu ni jer, kalau dia tak bayor gak - hehehe sy nak jadik jahatttt....

suara said...

Patutle jerubu, rupanya asap dari kepala sepi yang tengah marah erk... hehe

Su memang pantang jugak kalau bab pinjam duit. Tak suka pinjam duit walau sesusah manapun dan selalu cuba mengelak utk meminjamkan duit. Bukan apa, tak mahu orang marah dan tak mahu marah orang. Mencegah itu lebih baik sbb sakit hati ni bukan senang nak diubati...

Su pernah pinjamkan RM5000 kat seorg kawan. Su berikan sbb teringat ceritanya ttg diri yg sakit dan rancangannya utk melanjutkan pelajaran. Janji nak bayar RM200 sebulan. 2-3 bulan pertama ok je... pastu mula bermasalah. Memang sedih sbb janji tak ditunaikan. Tapi saat Su dah mula rasa pasrah, dan rasa macam nak menghalalkan apa yg terlepas, ada ahli keluarganya tampil menyambung bayaran yang terbengkalai. Alhamdulillah... rezeki itu kembali dengan izin Allah.

Sabar ya sepi. Bila rasa nak berasap je, istighfar banyak-banyak. Moga api kemarahan akan padan dan syaitan tak akan berpeluang mengambil alih pertimbangan.

Jadikan pengalaman ini satu pengajaran utk sepi agar lebih berhati-hati dimasa akan datang.

ze said...

su... akak ni dah selalu "menghalalkan" apa yg org ckp "pinjam", tapi kali ni memang rasa nak meletup paler...hehehe

ns said...

ada juga org pinjam duit pastu buat belagak sombong mcm tuh ek..

memang sakit hati.

hebohkan je kata dia pinjam duit akak..huh..kejam sgt pulak kan..

ze said...

hehehe akak dah tau nak wat camner kat dia... tunggu jer abeh minggu ni....

Whitetulip Tales said...

hehe..sepi marah, asap sampai p umah whitetulip la..sepi, ingat tak iklan maggi kari berapi tuh??yg mat bomba tu p sembur muka mamat cina tuh, ha...sy cadangkan sepi wat cam tuh kat owang tuh..baru padan muka dia ek??Haha..!!Pastu, sepi makan ler magi tu, kasi sembur api kat muka dia tuh!Amacam??Brutal tak??keh!keh!

ze said...

tulip... hehehe tu blom brutal lagi tu...

Kaktiny said...

oo kaksepi.. hujung minggu ni dia tak bayar gak.. tiny gi bom kete dia.. paku tu standby k.. tak dpt bom.. paku tu leh :
1- scratch kat sekeliling kete dia..
2- cucuk empat2 tayar spare dia..
hehehhe (bertanduk ni masa taip komen nih..)

ze said...

tiny... yesszaaa paku 3 inci dah ada, pisau rambo pung ada hehehe [gelak jin palinggg jahat nie...]

Kak Long said...

Sepi,

dah tengok SEPI?

ze said...

kak long - lom lai tengok, jumm temankn sy yg memang selalu "sepi" ni....